ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ            Ε       ΤΑΞΗ

*      Ανάμεσα στους συμμαθητές σου υπάρχει και κάποιος που χρησιμοποιεί αμαξίδιο. Βρες ένα ρόλο και γι’ αυτόν στο παιχνίδι.

ΟΜΑΔΑ :Λάουρα, Νίκη

Η ΒΟΜΒΑ

Κανόνες

1.  Δεν πρέπει να πέσει κάτω η μπάλα.

2.  Δεν δίνουμε στον διπλανό μας την μπάλα.

3.  Καθόμαστε όλοι κάτω.

4.  Προσέχουμε να μην την πετάξουμε στο πρόσωπο του συμμαθητή μας.

Καθώς πετάμε ο ένας στον άλλο την μπάλα αυτός που θα τύχει το δέκατο πέταγμα της μπάλας βγαίνει από το παιχνίδι.

Έτσι πιστεύουμε ότι μπορεί να παίξει και κάποιος με αμαξίδιο.

ΟΜΑΔΑ : Σίσσυ, Λετίτσια

ΑΣΤΟΧΟΣ Ή ΜΕ ΣΤΟΧΟ;

Υλικά: χαρτιά , εφημερίδες και αλουμινόχαρτο , δυο κουβάδες

Με τα χαρτιά και τις εφημερίδες φτιάχνουμε  μπαλάκια όσα τα παιδιά που θα παίξουν. Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες .Κάθε ομάδα έχει στόχο να βάλει τα μπαλάκια της στον κουβά. Όλοι καθόμαστε σε  κάποιο σημείο που έχουμε ορίσει για να μπορεί να συμμετέχει και κάποιος με αμαξίδιο.

ΟΜΑΔΑ :Εύη, Ιλιάνα

ΤΕΝΕΚΕΔΑΚΙΑ

Υλικά :6 τενεκεδόκουτα, μια μπάλα από χαρτί

Στήνουμε τα κουτάκια σε μια απόσταση και ρίχνουμε με τη σειρά την μπάλα. Όποιος ρίξει τα λιγότερα τενεκεδάκια στο τέλος εκτελεί μια ποινή  που αποφασίζουν οι συμπαίκτες του.

Παναγιώτης

ΒΟΛΟΙ… σε τραπέζι

Υλικά : 10 βόλοι, κομπιουτεράκι

Τοποθετούμε 6 βόλους σε σχήμα πυραμίδας πάνω σε ένα θρανίο ή στο πάτωμα. Ο καθένας έχει 2 βόλους και ρίχνει τον καθένα προς την πυραμίδα .Όσο περισσότερους βόλους χτυπήσει τόσους περισσότερους πόντους κερδίζει! Σίγουρα μπορεί να συμμετέχει και κάποιος με αμαξίδιο.

ΟΜΑΔΑ :Μαρίνα , Κέλλυ ,Ελένη, Βιβή

Σκυταλοδρομία με μπάλες

Χρειαζόμαστε διάφορες μπάλες (ποδοσφαίρου,μπάσκετ κ.α)

χρονόμετρο και σφυρίχτρα για τον διαιτητή του παιχνιδιού(αν έχουμε συμμαθητή με κινητικά προβλήματα αυτός θα έχει το ρόλο του διαιτητή)

Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες . Κάθε παίκτης θα διανύσει με μια από τις μπάλες μια ορισμένη απόσταση .Ο επόμενος το ίδιο με μια άλλη μπάλα, μέχρι να τελειώσουν όλες. Το ίδιο θα κάνουν και οι παίκτες της άλλης ομάδας. Ο διαιτητής χρονομετρεί τις δυο ομάδες .Όποια κάνει τον καλύτερο χρόνο κερδίζει.

                            

*    Είναι μια βροχερή μέρα οι δάσκαλοί σας δε σας αφήνουν να βγείτε στην αυλή… Τότε η ομάδα σας βρίσκει ένα καινούριο παιχνίδι, ομαδικό,  διαδρόμου!!!Βρείτε τους κανόνες ,τον τρόπο που παίζεται και τέλος το όνομα του παιχνιδιού!

Την ξαδέρφη μου τη λένε…στο χαρτί

Υλικά : χαρτί Α4 μολύβια και …πολλή διάθεση

Τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο. Το πρώτο παιδί κρατάει το χαρτί που έχει γραμμένο πάνω κατηγορίες (ποταμοί , φαγητά, κτλ.)Ξεκινάει γράφοντας …την ξαδέρφη μου τη λένε… π.χ Μαρία. Και ρωτάει ποιο είναι το αγαπημένο της φαγητό .Από το γράμμα που αρχίζει αυτό θα πρέπει ο επόμενος να συμπληρώσει τις κατηγορίες στο χαρτί. Αν δε βρει κάποια κατηγορία τότε πρέπει να κυνηγήσει τους άλλους και όποιον πιάσει γράφει αυτός ένα όνομα και το παιχνίδι συνεχίζεται!

ΟΜΑΔΑ : Βιβή, Ελένη ,Μαρίνα, Κέλλυ

 

Σα΄ί΄τες

Φτιάχνουμε αεροπλανάκι από χαρτί Α4.Τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο .Ο πρώτος πετάει τη σαΐτα και λέει το όνομα αυτού που θέλει να το πιάσει. Δεν πρέπει να πέσει κάτω γιατί παίρνεις έναν αρνητικό πόντο.Ο επόμενος το ίδιο και το παιχνίδι συνεχίζεται. Είναι σαν βόλεϊ με σαΐτες.

ΟΜΑΔΑ :Νίκος ,Ηλίας, Νίκος

 

 

Κρυφτοκυνηγητό

Τα βγάζουμε για να δούμε ποιος τα φυλάει. Όποιον βρίσκει αυτός που τα φυλάει τον βάζει στη «φυλακή». Μπορεί κάποιος να ελευθερώσει τους φυλακισμένους . Αν όμως τους βρει όλους (αυτός που τα φυλάει )τότε θα πρέπει να κυνηγήσει ο τελευταίος που μπήκε φυλακή και όποιον πιάσει αυτός θα τα φυλάει στον καινούριο γύρο του παιχνιδιού.

ΟΜΑΔΑ :Εύη ,Νίκη, Γιώτης, Παναγιώτης, Δημήτρης

 

 

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

1. Αμπάριζα

   http://dim-ag-marin-lerou.dod.sch.gr/images/pehnidia/ambariza.jpg
   Το παιχνίδι παίζεται από δυο ομάδες των πέντε έως δέκα παιχτών. Οι παίκτες της κάθε ομάδας στέκονται γύρω από

 

κολώνες ή δέντρα που βρίσκονται αντικριστά, τουλάχιστο είκοσι βήματα μακριά. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να καταπατήσει την περιοχή της αντίπαλης κολώνας.

Κάθε παίκτης, πριν φύγει από την κολώνα του για επίθεση, πρέπει πρώτα να χτυπήσει με το χέρι του την κολώνα του και να πεί: «Παίρνω αμπάριζα και βγαίνω.». Στη μέση της διαδρομής, «έπαιρνε αμπάριζα» και έβγαινε για κυνήγι ο αντίπαλος, που μπορεί να ήταν ένας ή και δύο.

 

 

 

 

 

Όποιος παίκτης δεν προλάβαινε, μετά το κυνηγητό, να γυρίσει και να ακουμπήσει την κολώνα του ή ένα συμπαίκτη του που ακουμπούσε  σ’ αυτήν, πιανόταν αιχμάλωτος.

 Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θ’ ακουμπήσει την αντίπαλη κολώνα και θα φωνάξει: «Αμπάριζα». Όσο πιάνεις αιχμαλώτους, τόσο αποδυναμώνεται η φύλαξη της κολώνας του αντιπάλου και κάνεις πιο εύκολα την «Αμπάριζα».

Οι αιχμάλωτοι μπορούν να σχηματίσουν «αλυσίδα», έτσι ώστε να ελευθερωθούν ομαδικά και πιο εύκολα από τους παίκτες της δικής τους ομάδας, όταν πλησιάσουν και τους ακουμπήσουν το χέρι, πράγμα δύσκολο γιατί κινδυνεύουν να πιαστούν κι αυτοί.

 

 

Κουτόκρυφτο

 

Χρειάζονται πάνω από πέντε παίχτες και ένα ντενεκεδένιο κουτί. Οι παίχτες «τα βγάζουν» και όποιος μένει τελευταίος «τα φυλάει». Μετά, πετάει κάποιος δυνατά το κουτί, να πάει όσο πιο μακριά γίνεται και όλοι τρέχουν να κρυφτούν. Στο  μεταξύ, το παιδί που τα φυλάει πηγαίνει σιγά-σιγά, γιατί έχει μισόκλειστα τα μάτια του, να το μαζέψει και να το φέρει στον αρχικό χώρο. Όποιον βλέπει, αφού κλωτσήσει το κουτί, φωνάζει το όνομά του. Όμως, αν κάποιος φτάσει πρώτος στο κουτί, χωρίς να τον αντιληφθεί αυτός που τα φυλάει, το κλωτσάει και λέει: «Ελεύθερος κουτιού». Ο τελευταίος, αν καταφέρει και νικήσει κλωτσώντας το κουτί, φωνάζει: «Ξελευτερία για όλους». Τότε τα ξαναφυλάει ο ίδιος. Διαφορετικά τα φυλάει όποιος έχει πιαστεί πρώτος