ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ

  

 
Μαθαίνω για την ενδοσχολική βία

Ε΄ τάξη  2012- 2013

 

Μαθητή και μαθήτρια του Δημοτικού: μη νομίζεις ότι η ενδοσχολική βία αφορά τα μεγαλύτερα παιδιά! Έρευνες της οργάνωσης «το χαμόγελο του παιδιού» έδειξαν ότι το ποσοστό είναι ιδιαίτερα αυξημένο στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού .Γι ’ αυτό ενημερώσου!

Τα παιδιά της Ε΄ τάξης του Τρίτου Δημοτικού σχολείου Λαγκαδά

Συνηθισμένες ερωτήσεις…

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;

Είναι όταν κάποιος σε κοροϊδεύει και σε κάνει να νιώθεις κατώτερος.

(Ηλίας)

Όταν κάποιο παιδί δέχεται βία στο σχολείο του από συμμαθητές.

(Νίκη)

Όταν σε ενοχλούν και σε κοροϊδεύουν συνεχώς οι ίδιοι. (Δέσποινα)

Είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί στο σχολείο. (Εύη)

Όταν κάποιος σε κοροϊδεύει όχι για πλάκα αλλά για να σε μειώσει. (Σίσσυ)

Δεν είναι μόνο τα χτυπήματα είναι και τα λόγια. (Νίκος Δ.)

Είναι όταν δε σε σέβονται. (Αλέξανδρος)

 

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ;

Η ηλεκτρονική (μέσω διαδικτύου), η λεκτική, η σωματική. (Γεωργία)

 

Όταν σε χτυπάν , σε φωτογραφίζουν και τα « ανεβάζουν» στο διαδίκτυο.                                                                                     (Γιώργος)

Αν κακολογούν κάποιο παιδί συνεχώς και δεν το αφήνουν να κάνει φίλους.

(Σίσσυ)

Μπορεί να σε κοροϊδεύουν να σε βρίζουν ή να σε χτυπάνε.(Εύη)

Όταν σου κολλάνε υποτιμητικά παρατσούκλια και γελάνε σε βάρος σου.

                                  (Παναγιώτης)

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟΧΟΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ;

Γιατί μπορεί να είναι πιο αδύναμος .(Γεωργία)

Μπορεί να μην έχει έναν φίλο να τον βοηθήσει. (Νίκος Γ.)

Μπορεί να είναι καινούριος στο σχολείο, να φοράει γυαλιά ή σιδεράκια.

(Αλέξανδρος)

Για την απόδοσή του στο μάθημα ,γιατί είναι από άλλη χώρα. (Παναγιώτης)

Γιατί έχει περίεργο όνομα ή πολλά κιλά γενικά είναι διαφορετικός. (Κέλλυ)

Να είναι ντυμένος διαφορετικά .                                                    (Ελένη)

Να έχουν τσακωθεί μαζί του.                                          (Νίκη)

Γιατί είναι καλός μαθητής .                                                     (Ιλιάνα)

Να είναι όμορφος και ξεχωριστός και ο θύτης να ζηλέψει. (Σίσσυ)

 

ΓΙΑΤΙ  ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΝΑ  ΧΤΥΠΑΕΙ         Ή       ΝΑ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ   ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ;

Μπορεί να έχει προβλήματα στην οικογένειά του και να ξεσπάει έτσι .

(Βιβή)

Τα παιδιά που κοροϊδεύουν το κάνουν για να νιώσουν ανώτερα.(Γιώργος)

Ίσως το κάνουν γιατί απλά τους αρέσει αυτός ο τύπος.( Νίκος Γ.)

Νομίζουν ότι είναι φυσιολογικό.                                          (Παναγιώτης)

Το κάνουν γιατί ζηλεύουν. (Δέσποινα)

Μπορεί και ο θύτης να έχει υποστεί κάποια μορφή βίας ή έτσι νομίζει ότι είναι  «μάγκας».                                                                                       (Ιλιάνα)

Και αυτός μπορεί να το έπαθε όταν ήταν μικρότερος.

                                                                                                  (Ηλίας)

Για εκδίκηση γιατί το έπαθαν κάποτε και οι ίδιοι. ( Κέλλυ)

Γιατί νομίζουν ότι έτσι θα δείξουν πόσο μάγκες είναι! 

                                                                      (Γεωργία)

Έχουν ψυχολογικά προβλήματα.  (Ελένη)

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΣΟ ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;

Αυτοί που δέχονται βία ασκούν βία αργότερα. (Δέσποινα)

Αποκτούν ψυχολογικά προβλήματα.(Ιλιάνα)

Είναι στενοχωρημένος/ η  και χρειάζεται κάποιον αληθινό φίλο.

(Βιβή)

Αυτά τα παιδιά που κοροϊδεύουν μερικές φορές παρατάνε το σχολείο και κάνουν κακές παρέες.                                                               (Ελένη)

Το χειρότερο είναι να γίνει κανείς σαν αυτούς που τον  κοροϊδεύουν!

(Γεωργία)

Μπορεί να μη θέλει να πάει στο σχολείο ,να είναι μόνος του / μόνη της στα διαλείμματα.                                                                                      (Κέλλυ)

Να είναι πολύ άσχημα ψυχολογικά και να βρίσκει ψεύτικους λόγους για να αποφεύγει το σχολείο.                                                                         (Νίκος Δ.)

Μπορεί το θύμα να θέλει να φύγει από το συγκεκριμένο σχολείο. (Ηλίας)

Αυτός που δέχεται τη βία νιώθει σίγουρα πάρα πολύ άσχημα!    (Εύη)

Δεν μπορεί να βρει παρέα και είναι μόνος στο διάλειμμα.

(Παναγιώτης)

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Ο ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ;

Πρέπει να πολεμήσουμε όλοι μαζί!                            (Νίκη)

Θα ήταν καλό να λογικεύαμε αυτούς που κάνουν τέτοια πράγματα ώστε να καταλάβουν το λάθος τους , να είμαστε όμως ενωμένοι.

(Βιβή)

ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ! Στους γονείς ,στους δασκάλους τους σε όλους.

(Γιώργος)

Να εμποδίσουμε οι ίδιοι τέτοιες συμπεριφορές και να προστατέψουμε τους συμμαθητές μας -  θύματα μέχρι να σταματήσει αυτό το φαινόμενο.

(Νίκος Γ.)

Να το πούμε σε κάποιον μεγάλο που εμπιστευόμαστε.         (Παναγιώτης)

Να μιλήσουμε με θάρρος στους ίδιους που μας ενοχλούν και να τους εξηγήσουμε το λάθος τους.                                                                (Ιλιάνα)

Μπορούμε να το συζητήσουμε όλοι μαζί στην τάξη .       (Ηλίας)

Να αντιδράσουμε , να μιλήσουμε, να ενημερωθούμε.             (Σίσσυ)

Να σταματήσουμε να χτυπάμε , να μην κοροϊδεύουμε και να μη λέμε κακές λέξεις , έτσι θα σταματήσει όλο αυτό!                                               (Αλέξανδρος)

Να κάνουμε εκδηλώσεις στο σχολείο με  αυτό το θέμα. Να μιλάμε περισσότερο στο σχολείο για αυτό.                                                 (Ελένη)

 

 

Επεξήγηση με στρογγυλεμένο παραλληλόγραμμο: ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ , ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!!!

 

 

 

Επεξήγηση με στρογγυλεμένο παραλληλόγραμμο: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΛΥΣΟΥΜΕ!!!